BOLTI ÉRTÉKESÍTÉS

ertekesites.hu
BOLTI ÉRTÉKESÍTÉS

Az értékesítés hagyományos fajtája a bolti értékesítés. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy milyen eddig ismeretlen újdonság, vagy értékesítési technikával tudnánk még hatékonyabbá tenni a bolti értékesítést. A bolti értékesítés sikeressége több helyen is elbukhat. (Pl. mennyi eladó jut egy vevőre, milyen a hozzáállásuk a vevőhöz, milyen az üzlet kínálata, milyen a vásárlói élmény.)

A bolti értékesítés és a személyzet

A bolti értékesítés esetén az eladó az, aki a márkát képviseli. Fontos, hogy az értékesítőnk elhivatott legyen a munkája iránt, hitelesen képviselje a márkát és mindent megtegyen a vevőiért. A munkáltató feladata pedig az, hogy elégedetté tegye az értékesítőjét. Nyílván a fizetés egy kötött dolog, de vannak olyan béren kívüli juttatások is már, amivel sikerül célt érnünk.  

Több olyan vásárlói visszajelzést láthattunk már, ahol a vevő egy eladó viselkedése miatt az egész márkában csalódott és negatív véleménnyel távozott. Felmerül a kérdés, hogy mi a teendő ilyen esetben? 

A bolti értékesítés automatizálása

A bolti értékesítés automatizálása kapcsán érdemes az értékesítési fázisokat elemeire bontani, hogy melyik az a folyamat, amin esetleg lehetne automatizálni, fejleszteni a boltban rendelkezésre álló technológiát. Önkiszolgáló pénztárral, vagy olyan pulttal, ahol a vevő esetleg egyes folyamatokat maga is el tud végezni. 

A folyamatok elemzésénél pedig láthatjuk, hogy hány perc és mennyi forint az, amit nyerni tudunk ezen. Lesznek olyan esetek, amikor az ügyfél kiszolgálásán nem fogunk tudni gyorsítani, olyan helyzetekben, ahol szakértelmet igényel a kérdés, vagy egy eladó van a boltban.

A bolti értékesítés és az ügyfélélmény

A bolti értékesítés során mindenképp lesz ügyfélélmény, ami vagy pozitív, vagy negatív. Ez sok mindentől függ, nekünk mindenképpen a pozitív ügyfélélményre van szükségünk.

Tegyük a várakozást nyugodtabbá. Láttunk már olyan helységeket, ahol ingyen víz volt, tea, kávé. Ugyanilyen lehetőség, amit tudunk biztosítani az ügyfeleink számára az ingyen wifi. Amikor pedig rácsatlakozik a netünkre a mi oldalunk jelenjen meg kezdőlapnak, ahol a legújabb akciónkról és termékeinkről kaphat tájékoztatást. 

De mi lenne, ha rövid reklámok mennének a tévében, vagy akár egy lejátszón, ahol a szolgáltatásainkat promotálnánk, de az interaktív érintőképernyős vásárlói visszajelzés is megoldást jelenthet. 

Termékek esetén fontos az előnyökre koncentrálni és ezeket erősíteni. A nagyobb élelmiszer vállalatok mindig a bolt elejére rakják a péksüteményeket. Amikor bemész, rögtön ezt az illatot érzed. Odamész, szétnézel, olyan finom és ropogós, máris elkezd korogni a hasad. Az ember érzékeit próbálják megfogni. 

Ugyanez a ruhaboltokkal is. Odamész, felpróbálod a nadrágot, választasz hozzáillő felsőt és cipőt, vagy táskát. Az eladó megdicsér, hogy milyen csodálatosan áll, te pedig pozitív élményekkel feltöltődve távozol a boltból. Esetleg felpróbálod még nagyon sok ruhát, vagy addig próbálod, amíg az egyéniségednek megfelelőt nem találsz. Megteheted. 

A bolti értékesítés esetén szükséges alkalmazkodni a kialakult vásárlói igényekhez, amik néha valljuk be teljesen követhetetlen, akárcsak az időjárás. Az ügyfélélményt pedig magas szintűvé szükséges tenni, az eladók magas színvonalú támogatásával összefonódva.

MIVEL FOGLALKOZIK AZ  ERTEKESITES.HU?

Célunk az, hogy segítsünk a KKV szektornak fejleszteni az értékesítési tevékenységét, ezáltel magasabb profitra szert tenni. Az oldal témája a személyes értékesítés, bolti értékesítés, telefonos értékesítés és az online értékesítés.

KAPCSOLAT

Figyelem! Az ertekesites.hu oldal nem áll kapcsolatban semmilyen más weboldallal, webshoppal, ahol termék értékesítése zajlik. Javasoljuk, hogy mindig az adott oldal, vagy weshop üzemeltetőjével vegyék fel a kapcsolatot!

Az ertekesites.hu oldal üzemeltetője:

Telefon:

E-mail:

ertekesites.hu (c) MINDEN JOG FENNTARTVA