ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS

ertekesites.hu
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS

Mi az online értékesítés?

Az online értékesítés fogalmának meghatározásához szükséges tisztázni a jelentését. Az online értékesítést úgy kell elképzelni, mintha az ember egy hatalmas piacon, vagy egy virtuális bevásárlóközpontban sétál. A termékek, szolgáltatások tárháza kifogyhatatlan és végeláthatatlan. 

A vevő mindent meg tud venni, amire szüksége van. A csavar az egészben, hogy ehhez ki sem kell mozdulni otthonról. A karosszékemben ülve tudok bevásárlást intézni, vagy ruhát vásárolni a világ másik pontjáról. Mondhatni megszűntek a határok és a korlátok. 0-24-ben, 7/7-ben, vagy 365 napban van lehetőségem megvenni azt, amit szeretnék. 

Nem kell nyitvatartási időhöz igazodnom, nem kell az esőben eláznom, vagy a hóban fagyoskodnom, amíg odaérek a boltba. Amikor pedig odaérek, és azzal kell szembesülnöm, hogy az általam vásárolni kívánt termékből épp készlethiány van, akkor inkább veszek máshol, vagy elmegy a kedvem az egésztől. A személyes vásárlás kevésbé automatizált. Túl sok lehet a hibalehetőség.

Online értékesítés webshopon keresztül

A webshop, webáruház esetén nem fordulhat elő az, hogy az ügyfél kellemetlen élménnyel távozik. Arról nem is beszélve, hogy semmilyen információt nem tudunk meg róla. Az internetes weblapokon egy egységnyi idő alatt több információt tudunk meg a vevőinkről, mint azt ők gondolnák. 

Az első és legfontosabb, hogy melyik termék oldalán időzik el a legtöbbet. Melyik az a termék, amit berak a kosarába. Tudom-e az okát, hogy mi miatt nem jutott el a vásárlásig? Lefagyott az oldal, törölte a rendeléseket? Az Amazon internetes webáruház szabadalmaztatott egy olyan módszert, ami az internetes rendelési idő lerövidítését célozta meg. Előfordulhat olyan eset, hogy azonnal szüksége van a vevőnek a termékre. Amit időveszteség nélkül ki tudok szállítani, ha egy közeli raktárban van, vagy egy kamionon, ami mozgásban van. 

Online vs offline értékesítés

Az értékesítés sikere sok apróságban rejlik. Ahhoz, hogy gyorsan reagáljon egy cég, az információnak gyorsan és alaposan kell áramlania, nehogy előforduljon az az eset, hogy mire elkészül az akcióterv, addigra már teljesen más a probléma. A felgyorsult világunkban nincs lehetőség lassúnak lenni. Hatással lehet a gazdaságban betöltött pozíciónkra. Illetve amíg az online térben való rendeléshez csak egy okos eszközre, számítógépre, vagy telefonra van szükség, addig érdemes erre a lehetőségre kiemelt figyelmet fordítani. 

Ha már online értékesítésről beszélünk érdemes megemlíteni az offline értékesítést is. Az offline értékesítés minden, ami az internet világán kívül van. Legyen ez óriás poszter, molinó, buszon reklám. Sokkal több idő ezeket eljuttatni a vevőkhöz, mint online értékesítés esetén. Ahol az internetes felületen csak egy kattintás a kívánt tartalom. Hozzávetőlegesen a Google-ban másodpercenként negyvenezer keresés történik meg a világban, amiknek 35%-a öt napon belül vásárol. 

Viszont az offline értékesítéssel, speciális célcsoportot is el tudsz érni. Lehet ez korban speciális, idősebb emberek megszólítása, vagy cégek közötti értékesítés esetén, az elköteleződés és a szándék kifejezése igényel nagyobb erőforrás biztosítását. 

Látható, mind a két értékesítési módszer lehet hatásos, ha megfelelő az alkalmazása. Úgy gondolom az online tér térhódításának időszakát éljük most és csak rajtunk múlik, hogy lépést tudunk-e tartani a korral. Azok az emberek, akik munkájukat a megváltozott életkörülmények között is tudják folytatni, kevésbé lesznek kitéve váratlan helyzetek okozta meglepetéseknek. 

Értékesítés a neten – hogyan lehet pénzt keresni az interneten

Nézzük meg, hogyan lehet pénzt keresni az interneten

A webáruház és webshop lehetősége abban az esetben kézenfekvő, ha van olyan termék, amit ilyen formában tudok árulni. Lehet az ruha, ékszer, cipő. Akár használt formában is. Készíthetünk ékszereket is. Virágkorát éli a handmade termék. Lehet az gyermekeknek pólya, vagy rácsvédő, esetleg takaró. Ha pedig nagyon jó a kézügyességünk, és asztalosok vagyunk a webshopon arra is lehetőség van, hogy a vevő beállítsa, milyen fajta fából kéri a terméket. A lehetőségek tárháza végeláthatatlan. Az értékesítést pedig személyre tudjuk szabni a célcsoportnak megfelelően, a megnövekedett üzleti lehetőséggel összhangban. 

Nemcsak fizikai termékeket tudunk árulni az interneten és pénzt keresni vele. Tudunk online termékeket is vásárolni. Legyen az egy nyelviskolai képzés, vagy vegyük igénybe egy coach segítségét, de az is lehet, hogy masszázst árulunk. A webshopon ezzel kapcsolatban is mindent ki lehet választani. Mikor, hány percre, mit szeretnénk igénybe venni. Ilyen szolgáltatások esetében is lehetőség van e-mail listát kiépíteni, és az ügyfélkört bővíteni. Ugyanis rendelés leadása esetén kitölt a vevő egy online regisztrációt tartalmazó kérdőívet, ahol nem, kor, lakóhely alapján tudunk majd későbbiekben személyre szabott lehetőségeket kínálni az ügyfeleinknek. 

Reklámozni drága, ezt kijelenthetjük. Mi történne viszont akkor, ha mi árulnánk a reklámhelyet a weboldalunkon? Mire van ehhez szükségünk? Magas látogatottságra. Ezeknek a reklámoknak az elhelyezése történhet többféleképpen. A hirdetők pedig választhatnak, hogy havidíjat fizetnek, vagy jutalmat adnak a rajtunk keresztül történt eladás után. A reklámbevételek másik formája a kattintás alapú hirdetés. Ha most indítod az oldalad, akkor ez optimális megoldásnak tűnhet, ugyanis rögtön pénzt tudsz keresni. A cél itt is a látogatottság növelése, ugyanis, minél több látogatód van, annál többen fognak a reklámra kattintani és annál több bevételed lesz. Itt is dolgoznod kell a tartalmaidon, ugyanis nagyon sok múlik aprónak tűnő dolgokon, a hirdetésen, méretén, színén. 

Hallottunk-e már az affiliate rendszerről? Az a lényege, hogy cégek esetén te, mint az ő ügynökük, árusítod a szolgáltatásaikat vagy a termékeiket és jutalékot kapsz a sikeres eladás után. A másik online értékesítési felület az, ha Youtube videódba teszel egy hirdetést. Itt is az a cél, hogy minél több látogatód legyen. A Youtube olyan tízezer fő feletti megtekintés után tekint a videódra potenciális reklámfelületként. Akkor sem kell megijedni, ha programozó vagy, esetleg szövegíró. Ugyanis az online értékesítésben neked is tudok segíteni, hogy versenyképes és hatékony maradj a szakmádban. Érdemes elgondolkodnunk azon, hogy a hagyományos értékesítési módszerek helyett naprakész, updatelt módszerekkel rendelkezünk. 

Értékesítési tölcsér

Gondoljunk bele, feladunk egy hirdetést, majd özönlenek a vevők. Ezt nehéz elképzelni a mai viszonyok között. Viszont az értékesítési tölcsér remekül szemlélteti azt, hogy az emberek, milyen útvonalon keresztül jutnak el odáig, hogy vevőkké váljanak. A tölcsér csak egy metafora, aminek a teteje széles, az alja viszont már szűk. Ezzel is szemléltetve, hogy hosszú a folyamat, amíg az érdeklődőből vásárló lesz. 

Az első lépés a vevőink figyelmének a felkeltése. Rákattintson az oldalamra. A másik az érdeklődés. Itt mutatom be neki a termékeimet. Ebben a szakaszban kell az érdeklődéseiket megfogni és tudatni velük, hogy a te terméked sokkal jobb, mint másé. 

A következő szakasz a vágy szakasza, amikor is azt szeretné, hogy a termék, vagy szolgáltatás az övé legyen. Az érdeklődés és a vágy szakasza, gyakran ugyanabban a pillanatban jelenik meg. 

Az utolsó szakaszban pedig elvégzi a vásárlást és vásárlóvá válik. Ezeket a szakaszokat érdemes lebontani és áttanulmányozni, melyik ponton veszítünk ügyfeleket és hogyan lehetne őket vásárlásra ösztönözni. 

Vásárlásra lehet ösztönözni az embereket különböző játékokkal, kuponokkal, vagy élő chattel, ahol a kérdéseiket felrakhatnák, vagy akár mi kérdeznénk meg tőlük, hogy miben segíthetünk nekik. A klubtagoknak, pedig heti/havi kedvezményekkel, vagy egy hűségprogrammal kedveskednénk, amivel meghálálnánk, hogy minket választottak. Az ingyenes szállítás is igen vonzó ajánlat lehet. Megfigyelve azt, hogy az ingyenes szállítás tényének tudomása mellett az emberek többet vásárolnak. 

Összességében elmondható, hogy az online értékesítés hatalmas potenciállal bíró terület, ahol egy szakértővel könnyen eligazodik az ember az útvesztőkben. 

MIVEL FOGLALKOZIK AZ  ERTEKESITES.HU?

Célunk az, hogy segítsünk a KKV szektornak fejleszteni az értékesítési tevékenységét, ezáltel magasabb profitra szert tenni. Az oldal témája a személyes értékesítés, bolti értékesítés, telefonos értékesítés és az online értékesítés.

KAPCSOLAT

Figyelem! Az ertekesites.hu oldal nem áll kapcsolatban semmilyen más weboldallal, webshoppal, ahol termék értékesítése zajlik. Javasoljuk, hogy mindig az adott oldal, vagy weshop üzemeltetőjével vegyék fel a kapcsolatot!

Az ertekesites.hu oldal üzemeltetője:

Telefon:

E-mail:

ertekesites.hu (c) MINDEN JOG FENNTARTVA