TELEFONOS ÉRTÉKESÍTÉS

ertekesites.hu
TELEFONOS ÉRTÉKESÍTÉS

A telefonos értékesítés egy olyan közvetlen értékesítési módszer, hogy a tömeges média valamilyen formájának felhasználása helyett a fogyasztók elérése érdekében a vállalatok telefonon lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel. Ebben a stratégiai módszerben szót ejtünk a telefonhívásról, az SMS-ről, e-mailról. 

Ahhoz, hogy a potenciális vásárlók figyelmét elnyerjük és megragadjuk érdemes kiemelt figyelmet fordítani arra, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressük fel az ügyfelet. Legyünk szuggesztívek és rámenősek

Mitől lehet hatékony telefonos értékesítés, a mobilmarketing?

Az ügyfél számára nyújtott élménytől. Az telefonos értékesítés során az ügyfélnek olyan élményt biztosítunk, mintha a szolgáltatója egy személyi asszisztenst biztosítana a számára, aki segít neki a legmegfelelőbb szolgáltatást. 

Kérdezzünk! A sales ugyanis az igenekre épít. Arra, hogy az ügyfél tulajdonképpen maga mondja ki, hogy szüksége van az általunk kínált termékre. Mi történik, ha visszautasítanak, vagy megpróbálnak lerázni? 

Tartsuk fent a kommunikációt. Nagy valószínűséggel lesz olyan információ, amibe bele tudunk kapaszkodni, vagy később segítségünkre szolgál. Mi a helyzet azzal, hogy milyen nemű értékesítő hívja az ügyfelet? Ha hisszük, ha nem, ennek is nagyon fontos szerepe van. Autóalkatrészek, mezőgazdasági gépjármű esetén hitelesebb egy férfi saleses, míg kozmetikai, háztartási termékek esetén a nőknek van nagyobb sikerük. Semleges termékek esetén pedig inkább azonos neműnek van nagyobb sikere. 

Belegondolunk abba, hogy egy átlagembernek egy napra-24 órára levetítve- mennyi időt van a kezében a telefon? Lehet, hogy meglepődnénk a számokon. Arról nem is beszélve, hogy ma már több mobiltelefon van a világon, mint ember. Talán emiatt is nehéz KPI mutatókat megalkotnia egy cégnek, mert folyamatosan változnak az igények és a szükségletek. Viszont, ha a telefonos értékesítést más offline értékesítési módokkal kapcsoljuk össze, akkor sikert tudunk elérni. 

A másik előnye a telefonos értékesítésnek, hogy pontosan követhető, hogy hány pozitív, vagy sikeres beszélgetést tudtunk lefojtatni. 

A telefonos értékesítés alapelvei

Mivel érdemes kezdeni a beszélgetést? Szögezzük le a telefonos értékesítés alapelveit. Az ügyfélnek mindig igaza van. Nem megyünk bele vitába, soha nem próbáljuk ráerőltetni a véleményünket, vagy a nézetünket, mert felesleges. Amúgy is szubjektív. Nagyon rossz képet alakítunk ki az ügyfelünkben a cégünkről. 

A fekete listás szavak pedig pont ugyanezen az elven működnek. Semmilyen körülmények között ne használjuk a nincs megelégedve velünk, sok a problémája, nem akarja esetleg. Ezek helyett akad sok olyan szinonima szó, aminek sokkal jobb érzést hagy az ügyfélben. Szeretné, lehetősége van rá. Udvariasak, figyelmesek, megértőek maradunk. 

Lesznek olyan ügyfelek, akik örömmel fogják fogadni a hívásunkat, inkább az idősebb korosztály, míg lesznek olyanok, akik leráznak minket. Lesz olyan idősáv, amikor érdemesebb egyik korosztályt hívni, lesz olyan, amikor érdemesebb a másikat. Sőt olyan is, amikor nem ajánlatos már telefonon hívni az ügyfelet, mert ez által is negatív kép alakul ki az ügyfélben a cégről. 

Az elején említettem a személyi asszisztenst. Nos, ezt ne úgy képzeljük el, hogy a telefonhívás elején az értékesítő megkérdezi, hogy tudunk-e valamiben segíteni? Inkább úgy, hogy tudja-e, milyen magasak a költségei ezen a téren? Persze ehhez szükséges egy-két számítási példát is felhozni, amivel érzékeltetjük, hogy most ennyit fizet, azonban az én ajánlatomnak köszönhetően az ügyfél ennyivel több pénzt tud megtakarítani, amit aztán fontos dolgokra, családra, hobbira tud költeni. A személyi asszisztense pedig tulajdonképpen segít a spórolásban. Az értékesítés ezen megközelítése nagy esetben vezet sikerre. 

A telefonos értékesítés a gyakorlatban

Ahhoz, hogy sikeres legyen egy értékesítés sok más aprónak tűnő dologról sem szabad megfeledkezni. Ilyen a hangszín, hanglejtés. A napszaknak megfelelő üdvözlés, az érthető bemutatkozás. Amikor az ügyfél egy nevet tud kötni a hanghoz. Úgy fogja érezni, hogy ismer minket, kialakul a bizalmi viszony köztünk. 

Érdemes a kulcsszavakra és a kulcsfontosságú kifejezésekre kiemelt figyelmet fordítani. Ha lehetséges, akkor ezt akár kimondatni az ügyféllel is. A kérdezés technikánkat ilyen szinten elmélyíteni. 

Elégedett a termékeinkkel, mennyire elégedett a termékeinkkel, elégedett annyira, hogy akár ajánlja is a szeretteinek. A hatékony értékesítést tudjuk növelni a telefonhívást megelőző SMS, vagy E-mail kampánnyal. Lehetőséget adunk az ügyfélnek arra, hogy előzetes tájékozódjon az ajánlat tartalmáról egy link elhelyezésével az üzenetben. Innentől kezdve már a következő lépés az, hogy optimizáljuk a weboldalunk mobilos elérhetőségét. 

A telefonos értékesítés meglehetősen komplex, összetett. Az értékesítési stratégia megtervezésétől a célcsoport leszűrésén át az értékesítők kifogáskezelésén keresztül a szerződés megkötéséig. Érdemes lépésről-lépésre megvizsgálni, melyik az a lépés, ahol időt veszítünk, vagy pénzt, vagy ügyfelet. Annak a lépésnek az alapos áttanulmányozása és kidolgozása után pedig sokkal eredményesebbek leszünk a telefonos értékesítésben egy szakértő segítségével. 

MIVEL FOGLALKOZIK AZ  ERTEKESITES.HU?

Célunk az, hogy segítsünk a KKV szektornak fejleszteni az értékesítési tevékenységét, ezáltel magasabb profitra szert tenni. Az oldal témája a személyes értékesítés, bolti értékesítés, telefonos értékesítés és az online értékesítés.

KAPCSOLAT

Figyelem! Az ertekesites.hu oldal nem áll kapcsolatban semmilyen más weboldallal, webshoppal, ahol termék értékesítése zajlik. Javasoljuk, hogy mindig az adott oldal, vagy weshop üzemeltetőjével vegyék fel a kapcsolatot!

Az ertekesites.hu oldal üzemeltetője:

Telefon:

E-mail:

ertekesites.hu (c) MINDEN JOG FENNTARTVA